11 septembrie 2024

GS NEWS

Ziar independent al românilor de pretutindeni!

ANPC anunță retragerea a peste 1,85 de milioane de sticle de bere Ciuc de la comercializare. Ce nereguli s-au găsit în urma controalelor

Foto: Financial Intelligence

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecţia Consumatorilor au retras de la comercializare peste 1,85 de milioane de sticle de bere Ciuc, în urma unor controale desfăşurate în prima jumătate a lunii august. Totodată, producătorul a primit o amendă în valoare de 65.000 de lei. 

“Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, în prima jumătate a lunii august, o amplă acţiune de control, în urma sesizărilor primite, referitoare la existenţa la comercializare a unor loturi de bere Ciuc cu capace ruginite sau cu gâtul sticlelor cu rugină, produse de operatorul economic SC Heineken România SA.

Au fost verificate cele 4 fabrici deţinute în România de producător, la Miercurea Ciuc, Craiova, Constanţa şi Târgu Mureş, precum şi distribuitorii acestuia. Cele 4 loturi identificate au fost loturile 152, 156, 173 şi 177, însumând 1.854.180 sticle distribuite”, precizează ANPC într-un comunicat citat de Financial Intelligence.

ANPC transmite că sticlele neconforme găsite de echipele de control, respectiv cu rugină pe capac sau pe gât, au fost retrase de pe piață.

De asemenea, în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni operatorului economic: amenda contravenţională în valoare de 65.000 lei şi măsura retragerii de pe piaţă a produselor cu abateri (cele 4 loturi), precum şi dovada retragerii (a cantităţii retrase) şi a distrugerii acesteia.

Potrivit sursei citate, până vineri, 16 august 2024, au fost returnate de pe piaţă, către producător, 323.795 sticle cu rugină pe capac sau pe gâtul acestora.

Totodată, ANPC avertizează consumatorii ca, în cazul în care constată, la o sticlă de bere achiziţionată, urme de rugină pe capacul sau gâtul sticlei, indiferent de marcă, să se adreseze comerciantului pentru a-i fi înlocuit produsul sau pentru a i se rambursa contravaloarea acestuia. În cazul în care comerciantul refuză acest demers, consumatorul poate depune o reclamaţie la ANPC, mai notează Financial Intelligence.

Print Friendly, PDF & Email