
Au început lucrările pe unul dintre cele 4 loturi, ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (A13), respectiv Lotul 3 – Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), a anunțat luni, 3 februarie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
„Am fost pe șantierul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș #A13, unde antreprenorul a început execuția lucrărilor pe unul dintre cele 4 loturi, respectiv pe 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗔𝗿𝗽𝗮𝘀𝘂 𝗱𝗲 𝗝𝗼𝘀 (𝗗𝗡𝟭) – 𝗦𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗦𝘂𝘀 (𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟱𝗕) și, totodată, am verificat și stadiul organizărilor de șantier de pe loturile 1, 2 și 4”, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Potrivit anunțului făcut de secretarul de stat, stadiul lucrărilor este următorul:

a fost finalizată organizarea de șantier aferentă Lotului 3;

a început execuția lucrărilor pregătitoare și de decopertare vegetală aferente corpului autostrăzii pe Lotul 3;

au început lucrările de forare, armare și turnare a piloților aferenți uneia dintre structurile de pe Lotul 3;

sunt în curs de finalizare drumurile tehnologice pe toate cele 4 loturi ale acestei autostrăzi;

sunt în curs de finalizare lucrările pentru organizările de șantier și pe loturile 1, 2 și 4.
„Am avut discuții cu șefii de proiect de la toate cele 4 loturi și am ținut să le transmit că vor avea tot sprijinul nostru, dar și că ținem foarte mult la termene și la calitatea lucrării, astfel încât să avem o autostradă funcțională cât mai repede și în condiții tehnice cât mai bune. Așa cum se prezintă astăzi organizările de șantier și mobilizarea in teren, perspectivele sunt bune”, a mai anunțat
Scrioșteanu.
Care este stadiul celorlalte 3 loturi
Celelalte 3 loturi se află în faza finală de avizare a documentațiilor tehnice și de elaborare a Autorizațiilor de Construire, iar în următoarele 2 luni această etapă va fi încheiată și vom avea o nouă autostradă integral în execuție.
Este vorba despre:

𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗕𝗼𝗶𝘁𝗮 (𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶) – 𝗔𝘃𝗿𝗶𝗴-𝗠𝗮𝗿𝘀𝗮 (𝗗𝗝𝟭𝟬𝟱𝗚)
● Caracteristici: 14,2 km lungime, 24 structuri și cel mai complex nod rutier din România situat la Boița, unde se vor intersecta DN7, A1 Sibiu-Pitești și A13 Sibiu-Făgăraș, nod rutier care va avea 3 niveluri de circulatie

𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮 𝗔𝘃𝗿𝗶𝗴-𝗠𝗮𝗿𝘀𝗮 (𝗗𝗝𝟭𝟬𝟱𝗚) – 𝗔𝗿𝗽𝗮𝘀𝘂 𝗱𝗲 𝗝𝗼𝘀 (𝗗𝗡𝟭)
● Caracteristici: 19,9 km lungime, 25 structuri, 1 nod rutier la Avrig-Mârșa

𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟰 𝗦𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗦𝘂𝘀 (𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟱𝗕) – 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹 𝗙𝗮𝗴𝗮𝗿𝗮𝘀/ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗰𝘂 𝗗𝗡𝟭
● Caracteristici: 16,2 km lungime, 26 structuri, 3 noduri rutiere (Sâmbăta, Ileni și Făgăraș)
Sursa de finanțare pentru construcția acestei autostrăzi este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027.
Autostrada Sibiu-Făgăraș face parte din Autostrada Sibiu – Bacău, iar traseul acesteia pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș.
Autostrada Sibiu-Făgăraș #A13 face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TEN-T, și anume, intercoridorul Moldova – Transilvania și a fost prevăzută în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de Guvern în perioada 2020-2021.