DN1A va avea patru benzi în zona Mogoșoaia, Ilfov. Au fost aprobate exproprierile imobilelor private
DN1A va avea patru benzi în zona Mogoșoaia, Ilfov. Au fost aprobate exproprierile imobilelor private care fac parte din coridorul proiectului.
Guvernul a aprobat în ședința de joi, 8 februarie, exproprierile tuturor imobilelor proprietate privată, care fac parte din coridorul de expropriere al proiectului de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura București și intersecția Șoseaua Chitila x Parc Mogoșoaia, a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu într-o postare pe pagina sa de Facebook.
„Vor fi despăgubite 14 imobile proprietate privată, în suprafața totală de 2.088 mp, reprezentând teren cu sau fără investiții, în valoare de 682.304,18 lei.
Proiectul de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia se află acum în etapa de proiectare, iar la sfârșitul lunii trecute, am convocat factorii implicați și responsabili de implementarea proiectului la o serie de întâlniri, în care am discutat, împreună cu reprezentanții Primăriei Mogoșoaia, domnul primar Paul Precup și domnul viceprimar Florin Covaci, reprezentantul constructorului și proiectantul, despre stadiul actual al acestei etape, despre organizarea de șantier și despre cum se vor desfășura lucrările, astfel încât să nu fie îngreunat traficul greu”, a scris Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.
Valoarea contractului este de 61,56 milioane lei, fără TVA, finanțare asigurată din fonduri externe nerambursabile, iar lucrările pentru realizarea lărgirii la 4 benzi a DN1A sunt estimate să înceapă maximum în luna aprilie iar principalele lucrări ce vor fi executate sunt următoarele:
lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m
lungime traseu 1,28 km
trotuare, cu o lățime de 2,5 m
zonă mediană de 1 m
zonă verde
pasaj pietonal subteran
amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia
dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces
pasaj pietonal suprateran
amplasat în nordul podului CF 700
dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe
va fi amplasată și o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului
va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A
amenajarea a 3 intersecții la nivel
intersecție DN1A cu DNCB
intersecție DN1A cu Șos. Chitila
intersecție DN1A cu Strada Valea Parcului
lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale
rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m
sistem de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului
bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare
lucrări de consolidare
lucrări pentru siguranța circulației
amenajări peisagistice pentru spațiile verzi.
De asemenea, proiectul prevede și realizarea primului nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București, care reprezintă un exemplu de bună practică și colaborare cu autoritățile locale, a mai adăugat Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.