iMedico, o platformă online ce va facilita accesul pacienților la medicamente și terapii
Asociaţia Bolnavilor de Cancer anunță lansarea platformei online iMedico, un instrument care să eficientizeze accesul pacienţilor la terapiile disponibile in farmaciile cu circuit deschis şi să dezvolte un instrument performant de telemedicină, informarea populaţiei cu privire la sănătate.
Platforma online iMedico – creată pentru a simplifica accesul pacienţilor la medicamente – a fost lansată miercuri de către Asociaţia Bolnavilor de Cancer, în parteneriat cu Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer şi două lanţuri de farmacii, relatează Radio România București FM.
„Lansăm o platformă pentru pacienţii pe care îi reprezentăm, o platformă medicală numită iMedico, dar plecăm cu primii paşi în aprovizionarea cu medicamente a pacienţilor noştri, deoarece se ştie că în ultima vreme pacienţii au devenit maratonişti, alergând la toate farmaciile pentru a-şi procura medicamentele vitale.
Ne-am săturat de acest aspect, chiar pacientul luptă mai mult cu sistemul decât cu boala şi atunci ne-am gândit să venim în ajutorul pacienţilor noştri cu această aplicaţie care ne va uşura cumva viaţa, calitatea vieţii prin depistarea cât mai rapidă a medicamentelor necesare”, a declarat miercuri, 27 noiembrie, preşedintele FABC, Cezar Irimia, într-o conferinţă de presă.
Platforma online are două roluri
Totodată, Irimia şi-a manifestat speranţa ca toate lanţurile farmaceutice să se înscrie în această platformă şi să folosească aplicaţia în folosul pacienţilor.
Potrivit președintelui FABC, platforma nou lansată are două roluri: să ajute pacientul şi să-i aducă un plus în calitatea vieţii iar farmacia să facă vânzare şi să se implice activ în viaţa pacientului.
Astfel, cu iMedico, pacienţii pot afla în timp real dacă medicamentul este disponibil în farmaciile din apropiere. Astfel, utilizând coordonatele GPS, aplicaţia trimite întrebarea referitoare la disponibilitatea unui produs către farmaciile aflate într-o rază de până la 10 km de locaţia pacientului.
Farmaciile pot răspunde rapid cu „Da” sau „Nu”, oferind răspunsuri precise privind disponibilitatea medicamentului căutat şi realizarea unei conexiuni directe între utilizator şi farmacie.
Proiectul este unul pilot, în prezent, fiind implementat pentru Android. În curând va fi disponibil şi pentru IOS.
Funcționalități conexe
Mai mult decât atât, aplicaţia cuprinde şi alte funcţionalităţi conexe:
* Asistentul Virtual – Suport pentru sănătatea ta! Pacientul interacţionează cu un asistent virtual prietenos, pregătit să îi ofere informaţii utile despre diverse afecţiuni şi sfaturi generale despre sănătate;
* Buzunarul cu documente digitale – aplicaţia are o secţiune specială în care pacienţii pot păstra documentele în format digital – de exemplu imaginea unei reţete sau rezultatul ultimei investigaţii medicale, pentru a le avea la îndemână atunci când interacţionează cu un medic sau farmacist.
Cu ajutorul aplicației, pacientul are acces la CallCenter de navigare şi sprijin – în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. La CallCenter, pacientul poate sesiza lipsa medicamentelor care sunt incluse în programele naţionale de sănătate.
În plus, aplicaţia eficientizează rolului farmaciei şi al farmacistului în viaţa comunităţii locale şi întăreşte relaţia farmacist – pacient.
Foarte important de menționat este și faptul că aplicaţia elimină şi disconfortul creat de aglomerarea farmaciei.
De asemenea, iMedico promovează practicarea „reală” a profesiei de farmacist (prin prepararea unor produse specifice recomandate) şi ajută la informarea populaţiei generale cu privire la anumite produse sau anumite facilităţi oferite de farmacie, mai relatează Radio România București FM.