14 iunie 2024

GS NEWS

Ziar independent al românilor de pretutindeni!

Primul PENNY fără casieri din lume s-a deschis în București. Transformarea magazinelor cu Inteligența Artificială | ORACLE: „Măsura în care industria folosește IA a fost exagerată uneori”. Când vom vedea REVERSUL MEDALIEI

 

 

Inteligența Artificială (IA) aduce tot mai multe schimbări în viața cotidiană provocând omenirea să se adapteze. De altfel, modificările recente în magazinele alimentare și supermarketuri sunt printre cele mai profunde din sectorul de retail. De când a început pandemia, din 2020, mulți lucrători din retail au fost nevoiți să se adapteze, să se reinventeze și au migrat către alte sectoare. Așadar, pandemia a adus un boom al cumpărăturilor online, mulți comercianți pornind timid pe această direcție. 

Pentru că adaptabilitatea este cheia, așa cum cel mai bine a spus-o Darwin, în scurt timp, marile magazine și chiar băcăniile și-au regândit strategia de business pe termen mediu și lung. Deși comercianții cu amănuntul de produse alimentare și-au mutat o parte din afaceri către propriile site-uri web și aplicații, totuși au fost provocați de reduceri de volum, magazine mari și servicii specializate de livrare online.

 Când vom vedea REVERSUL MEDALIEI

Potrivit unei analize realizate de experți Oracle, software-ul de inteligență artificială poate ajuta comercianții cu amănuntul să facă față acestor provocări, precum și să optimizeze prețurile, nivelurile de stoc și plasarea la raft a mărfurilor.

Sursa: ORACLE

Pe de altă parte, chiar experți Oracle recunosc și efectele adverse ale inteligenței artificiale.

„Cu siguranță, măsura în care industria folosește inteligența artificială a fost exagerată uneori, la fel ca și capacitățile tehnologiei, dar aceasta începe să fie implementată pentru anumite aplicații”, se arată într-o analiză publicată pe site-ul Oracle.

Dacă a fost exagerată sau nu, dacă se va exagera și, pe termen lung, vor apărea multe efecte nedorite, rămâne de văzut. Să nu uităm că întotdeauna, indiferent de domeniu, există și un revers al medaliei. Așa cum, în medicină, spre pildă există și tratamente cu efecte adverse ce trebuie întrerupte imediat și consultat medicul sau farmacistul.

PENNY din Militari, prim test la nivel mondial al grupului german

Un prim test în acest sens este chiar primul magazin complet autonom Penny din lume care s-a deschis miercuri, 29 mai, pe bulevardul Iuliu Maniu, din Sectorul 6 al Capitalei.

Potrivit Economica.ro, magazinul nu are niciun casier iar clienții nu trebuie să scaneze produsele la casa de marcat și nici nu au nevoie de vreo aplicație. Pentru a putea ieși cu ceea ce au cumpărat, clienții trebuie doar să se așeze într-un chenar marcat pe podea, în fața unei case tip self check-out, să apese câteva butoane pe ecranul digital și să plătească cu cardul.

„Filiala locală a discounterului german Penny a fost aleasă în urmă cu ceva vreme de managementul grupului să implementeze în România, pe bulevardul Iuliu Maniu nr. 6R din București, primul magazin autonom din lume al companiei. 80.000 de ore mai târziu, în care au lucrat 50 de angajați Penny, dintre care 15 IT-ști angajați și șase studenți la Politehnică, compania a găsit soluția care, după o perioadă de teste, va fi cel mai probabil implementată în multe alte magazine ale rețelei din lume”, notează Economica.ro.

Magazinul are aproape 400 mp, nu are casieri iar clienții care intră se transformă automat în vectori. Astfel, pot cumpăra fără a mai fi nevoie să scaneze produsele la casă, la raft cu telefonul sau alt device sau să se înroleze în vreo aplicație.

Dimensiune atipică, fiind mult mai mic decât alte magazine PENNY

Unic în rețea, supermarketul PENNY din Cartierul Militari are mai mult rolul de a facilita învățarea la nivel de grup, soluțiile care au performat  urmând a fi implementat ulterior și în alte magazine din România și nu numai.
În plus, are o dimensiune atipică, magazinul fiind mult mai mic decât un magazin standard Penny City, care are undeva la 500-600 mp. În rețeaua Penny sunt în jur de 30romania de astfel de magazine mai mici, dintre care, în afara de cel autonom, doar unul, de pe Bd Decebal, are în jur de 300 de mp.
PENNY este conceptul grupului german REWE, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 379 de magazine la nivel național și o echipă formată din 7 300 de angajați.
Print Friendly, PDF & Email