28 aprilie 2024

GS NEWS

Ziar independent al românilor de pretutindeni!

Spotify va promova melodii contra cost

Foto: Thomas Trutschel/Photothek via Getty Images

Spotify a anunțat că va permite artiştiilor şi caselor de discuri să plătească pentru a putea să își promoveze melodiile şi le va face pe acestea să fie mai vizibile în recomandările făcute de algoritm.

Prin urmare, în acest fel platforma suedeză de streaming folosește un o strategie din cartea reţelelor sociale şi, la fel ca acestea, va lua bani pentru promovarea conţinutului – artiştii independenţi sau casele de discuri vor plăti pentru ca o melodie să ajungă în playlist-urile generate automat.

De altfel, orice melodie poate face obiectul promovării plătite, pe care  acum Spotify o testează , urmând să o lanseze oficial la o dată  care încă nu a fost specificată.

Este impritant de știut că promovarea va fi operată prin intermediu unui fe de barter între platformă şi deţinătorul melodiei. Suma pe care Spotify ar trebui să o primească pentru promovarea melodiei va fi scăzută din cea pe care compania trebuie să o plătească pentru drepturile de difuzare.

Mai exact, de fiecare dată când va fi redată o melodie, ca urmare a promovării plătite, comisionul datorat de Spotify va fi mai mic. Ambele, atât plata promovării, cât şi costul pentru drepturile de difuzare se calculează în funcţie de numărul de redării ale unei melodii în cadrul platformei.

Până acum, Spotify nu a dezvăluit cât va costa o promovare, însă un calcul simplu ar putea arăta aşa. Dacă la redarea unei melodii Spotify ar trebui să plătească 7 cenţi pentru drepturile de difuzare, iar promovarea ar costa 3 cenţi, Spotify ar mai plăti doar 4 cenţi pentru redarea melodiei promovate.

În privința impactului generat de această schimbare, rămâne de văzut în ce fel va fi afectată experiența utilizatorilor  şi cât de bine va păstra Spotify echilibrul între preferinţele utilizatorilor şi scoaterea în faţă a melodiilor promovate.

Dacă Spotify merge prea departe cu promovarea şi ajunge să includă în playlist-uri melodii promovate care nu au nimic în comun cu preferinţele unui utilizatori, atunci va fi o problemă. Listele automate, generate pe baza preferinţelor utilizatorilor, reprezintă unul din atuurile principale ale platformei. Utilizatorii nu vor fi încântaţi dacă în aceste liste se vor găsi melodii din genuri sau cântate de artişti care nu le plac.

Print Friendly, PDF & Email

Lasă un răspuns